Kako da ponudite stan na prodaju?

cityexpert Cityexpert

Odlučili ste da prodate vaš stan. Želite da pronađete idealnog kupca što pre. Spremili ste se za proces prodaje i sada je vreme da stan oglasite preko pouzdane agencije za nekretnine. Šta je sledeći korak? Da li znate kako zapravo sebi možete da olakšate ceo proces prodaje? Da li znate kako da odredite cenu? Za četiri godine postojanja pomogli smo velikom broju vlasnika da uspešno prodaju svoj stan. U ovom tekstu vam otkrivamo šta je najvažnije da znate i na šta najviše da obratite pažnju prilikom prodaje stana.

Odredite realnu cenu

Postoji nekoliko faktora koji utiču na cenu nekretnine, a najvažniji su svakako struktura i tip stana i lokacija na kojoj se stan nalazi.

Često ćete čuti da je upravo lokacija najbitniji faktor kada je reč o određivanju cene stana. Najskuplji su stanovi u centru Beograda i Novog Sada. Tu cene kvadrata mogu biti i za hiljadu evra skuplje u poređenju sa istim stanovima u širem centru grada. Dobra lokacija se ne određuje samo u odnosu na udaljenost od centra grada, već i na blizinu škola, vrtića, parkova, sportskih centara, supermarketa i šetališta. Ako se vaš stan nalazi na dobroj lokaciji svakako ćete imati mogućnosti da ga prodate po nešto većoj ceni.

Ali, ne bi trebalo da zaboravite i na drugi najvažniji faktor - kvalitet gradnje i ukupnu površinu stana. Kupci žele ili starije stanove koje treba da renoviraju, a mogu da ih kupe po nešto nižoj ceni ili novije stanove u koje ne moraju dodatno da ulažu. To se odnosi na renovirane vodovodne i elektro instalacije, nove prozore, nove sisteme grejanja i nove podne obloge.

Kada su ulaganja u stan u pitanju, imajte u vidu da različiti kupci žele različite stvari, pa bez obzira na to koliko ste uložili u ugradnu kuhinju ili plakare, kupac možda želi nešto potpuno drugačije i neće puno mariti za vaša ulaganja. Ukusi i stilovi su različiti, zato kada prodajete stan, zaboravite na emotivnu vrednost i na to što ste uložiti od nameštaja koji ostavljate u stanu.

Manji stanovi su po pravilu nešto skuplji (kada se pogleda sama cena kvadrata), ali su zato i najtraženiji, pa ukoliko imate dobitnu kombinaciju manji stan + dobra lokacija + renovirane instalacije, moći ćete da prodate po dobroj ceni.

Naš savet jeste da odredite realnu cenu, koja nije puno veća od tržišne cene i da uz pomoć našeg agenta za nekretnine pregovarate. Neki kupci su spremni da plate cenu koju tražite, ali većina će želeti da kupi po što nižoj ceni. Zato je važno da na ispravan način odredite cenu u startu, kako biste mogli uspešno da realizujete kupovinu i da budete zadovoljni cenom po kojoj ste prodali stan.

Bitna je prezentacija

Kada je prodaja stana u pitanju, prvi utisak je presudan! Kada prodajete stan preko City Expert-a imate dve prilike da ostavite dobar utisak i veoma je važno da oba puta ispunimo očekivanja.

Prvi utisak #1
Mi pravimo profesionalnu medijsku prezentaciju jer je to prva slika koju će kupac imati o vašem stanu. Zato insistiramo na kvalitetnim fotografijama, video snimku i 360 prezentaciji. Kupci se preko prezentacije upoznaju sa vašim stanom, polako otkrivaju mogućnosti za preuređivanje, koriste mapu prostorija da isplaniraju raspored nameštaja i polako već sebe vide u vašem stanu.

Zato, kada zakažu gledanje, oni dolaze kao već zainteresovani kupci i spremni su da daju ponudu. Što nas dovodi do sledećeg koraka.

Prvi utisak #2
City Expert insistira na direktnoj komunikaciji i zakazuje gledanja nekretnina bez prisustva agenata. Kupci će gledanje zakazati onlajn, preko našeg sistema preko kojeg ćemo razmeniti vaše kontakte kako biste mogli da menjate vreme gledanja i da međusobno komunicirate. Gledanja bez agenta prisutnog na terenu omogućavaju opušteniji i otvoreniji pristup, za koji se pokazalo da dovodi do boljih rezultata. Kupci mogu iskreno da vas pitaju sve što ih zanima, a o samoj nekretnini su već dobro informisani zahvaljujući prezentaciji na našem sajtu.

Na vama je da ostavite dobar drugi utisak. Da kupcima odgovorite na sva pitanja i da na njihovu direktnost odgovorite otvoreno i bez nekih ustručavanja. Ovako ćete stvoriti najbolje uslove za pregovaranje koji će dovesti do brze i sigurne prodaje.

Naši agenti za nekretnine, koji vode ceo proces pregovora, će vas kontaktirati nakon gledanja i sa vama podeliti utiske kupca, prodiskutovati kako je proteklo gledanje i predočiti vam šta je sledeći korak.

Budite transparentni sa informacijama

Svaka City Expert prezentacija nekretnine se sastoji od osnovnih informacija kao što su godina gradnje, renoviranost, broj soba i ostalo, ali i od fotografija i video snimka. U našoj prezentaciji ne može ništa da se sakrije i mi ciljano želimo da svaku nekretninu prikažemo što realnije i da za svaku nekretninu istaknemo sve što je važno. Nama je najvažnije da skratimo ceo proces prodaje i da na što brži način dođemo do realizacije.

Zato, već na samom fotografisanju, pitamo o dodatim informacijama, o troškovima održavanja zgrade, o svemu što će budućim kupcima značiti da čuju i da na osnovu toga planiraju budžet.

Što više informacija ponudite na startu, to će dolaziti više zainteresovanih kupaca. Vama kao prodavcu stana treba da bude cilj da što unapred zainteresovanih kupaca dođe da pogleda nekretninu uživo. Verovatnoća da se među njima nađe vaš kupac je nekoliko puta veća, nego što je to slučaj kada imate nekoliko desetina gledanja sa korisnicima koji nisu prethodno dobro informisani.

Na samom gledanju budite slobodni da naglasite sve što mislite da treba, ali kako kupci već znaju gde se šta nalazi u vašem stanu, iskoristite to vreme da odgovorite na njihova pitanja.

I za sam kraj moramo da naglasimo da su određivanje cene i postavljanje kvalitetne medijske prezentacije ključni elementi uspešne prodaje stana. Mi u City Expert-u radimo na tome da vam pomognemo na oba polja i da vam omogućimo da na najsigurniji način dođete do kupaca koji znaju šta žele i znaju da li je baš vaša nekretnina mesto za njihov budući dom.