Kako da najbolje uredite prostor za rad od kuće?
U današnjem digitalnom svetu mnogi domovi su poslednjih godina postajali privatne kancelarije po potrebi. Rad od kuće je sve prihvaćeniji nakon pandemije jer su poslodavci uvideli da je pojedine poslove moguće delimično ili sasvim preseliti iz firme u stan zaposlenog bez štete po produktivnost.
Mogućnost rada od kuće predstavlja idealan dar savremenog doba za neke ljude, dok je drugima izazovno da spoje profesionalnu i privatnu sferu života unutar istog prostora. Kojoj god kategoriji da pripadate, postoje univerzalni načini da deo svog doma preuredite u adekvatnu kućnu kancelariju. Na taj način, rad će vam biti olakšan, a prostor prilagođen i za opuštanje kada dođe vreme za pauzu i kraj radnog dana.
1. Pronađite najproduktivniji kutak u stanu
Možda vam kao prva ideja dolazi da se smestite za trpezarijski sto sa laptopom, ali to nije najudobnija opcija, a ni adekvatno okruženje da vas motiviše za rad. Odaberite kutak u stanu koji vas ne asocira ni na jednu drugu aktivnost, kao što je pripremanje hrane, spavanje ili odmor, već odredite prostor koji će biti isključivo vaša zona produktivnosti.
Ukoliko u stanu nema dovoljno prostora da unesete pravi radni sto, trpezarijski takođe može da posluži. Pre početka radnog dana rasklonite iz okoline sve predmete koji nisu vezani za posao. Ako ste sigurni da ćete dugoročno raditi od kuće, ulaganje u podesivi radni sto može biti odlična odluka kako biste povremeno mogli da ispružite noge i radite stojeći.
2. Kvalitetna stolica menja sve
Ako treba izdvojiti jedan predmet za kupovinu pre početka rada od kuće, to bi bila adekvatna i vama udobna stolica za višečasovno sedenje, ukoliko takvu već ne posedujete. Ergonomski dizajn je neophodan, ali ne odgovara svakome isti tip kancelarijskih stolica, te isprobajte različite širine sedišta i oslonce za leđa. Dodatna pomoć dolazi u vidu podesivih jastučića za stolicu koji se nameštaju kod željenog dela kičme. U pitanju je veoma povoljan rekvizit, a može doneti veliko olakšanje.
3. Pospremite prostor
Kada vaš dom postane kancelarija, biće teško tolerisati nered, zato je potrebno da ulažete više truda u pospremanje. To je ujedno i prednost, jer je u pitanju obaveza koja je svakako neizbežna, a sada na raspolagnju imate dodatno vreme koje biste inače potrošili na prevoz. Rasklonite sve nepotrebne stvari i eliminišite distrakcije. Pored sređivanja stana, bolje ćete se osećati ako sebe mentalno i fizički pripremite isto kao da odlazite u kancelariju. Odaberite udobnu, ali poslovnu garderobu, kao da ćete provesti dan među ljudima. Poslednji savet se ne odnosi na uređenje prostora, ali verujemo da jednako doprinosi motivaciji za rad.
4. Podesite osvetljenje
Još jedna od mnogih prednosti rada od kuće je kontrola nad celim prostorom, uključujući temperaturu, osvetljenje i mnoge druge nijanse koje određuju vaš svakodnevni nivo komfora. Testirajte koji intenziter prirodne ili enterijerske svetlosti vam odgovara, iskoristite roletne, a monitor podesite tako da nema odsjaja na ekranu. Kako biste smanjili naprezanje očiju, prilagodite podešavanja na kompjuteru i nabavite sijalice koje emituju prirodno osvetljenje. Naočare sa zaštitom od digitalnih uređaja su još jedan predlog koji će vam značajno olakšati višečasovno gledanje u ekran.
5. Biljke u radnom okruženju doprinose produktivnosti
Brojna istraživanja pokazuju da zelenilo i prirodno okruženje pomaže ljudima da održe koncentraciju i zadovoljstvo tokom rada. Čak i veštačke biljke donose sličan efekat ako niste spremni da brinete o pravim, iako smatramo da je stambeni vrt divna ideja. :) Drugi motivi iz prirode, poput slika umirujućih pejzaža, oplemeniće vaš prostor na isti način.
6. Preselite s vremena na vreme radni prostor… gde god poželite!
Kad zapadnete u rutinu, što se dešava gde god i šta god da radite, mogućnost daljinskog rada donosi priliku “digitalnog nomadskog” načina života, te periodično organizujte radni dan iz kafića ili adekvatnog prostora na otvorenom. Iskoristite priliku da povremeno otputujete na željenu destinaciju sa laptopom, čak i kada niste na zvaničnom odmoru. Ne postoje limiti, pod jednim jedinim uslovom - da obezbedite stabilnu internet konekciju.
7. Dodatni rekviziti za rad od kuće
Predlozi iz ove stavke ne spadaju u red neophodnih stvari, ali mogu da osveže vašu radnu rutinu. Sitna preuređenja enterijera, kao što su viseće police iznad radnog stola gde ćete držati materijale za rad, ili tabla za aktuelne podsetnike, doprineće osećaju da ste oformili pravu privatnu kancelariju. Joga lopta umesto standardne stolice je mnogima olakšala celodnevno sedenje pred računarom.
Imajući u vidu brojne neosporive prednosti rada od kuće, smatramo da vredi uložiti energiju u stvaranje najprijatnijeg radnog prostora. Nadamo se da smo vas ovim predlozima inspirisali ukoliko vam je nedostajalo motivacije za ovakav model rada. Ukoliko živite u stanu manje kvadrature, pisali smo o savetima za maksimiziranje enterijera koji vam mogu dati nove ideje.
Ako je preseljenje u drugi stan aktuelna tema za vas, City Expert agencija za nekretnine vas poziva da pregledate najveću ponudu nekretnina u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. Usluga je potpuno besplatna za kupce i zakupce stanova, a najsavremeniji sajt i detaljni filteri omogućavaju da idealnu nekretninu pronađete brzo i lako.