Kako funkcioniše plaćanje online računa u Srbiji?
Brza i efikasna komunikacija sa državnim institucijama, umesto čekanja na šalterima, dugo je bio nedostižan san građana Srbije. Da li smo na putu da se to promeni? Jedan od servisa koji građanima olakšava svakodnevne administrativne obaveze je eSanduče – elektronski servis osmišljen da objedini dostavu i plaćanje računa Infostan tehnologija i usluga MTS telekomunikacionog operatera. Saznajte kako možete plaćati online račune za struju i kako da proverite porez.
Plaćanje komunalija online
Servis eSanduče omogućava korisnicima da lako prate i plaćaju račune elektronskim putem, preko mobilne aplikacije ili web portala. Svi pristigli računi dostupni su u preglednoj, digitalnoj formi, a plaćanje je jednostavno i sigurno, putem Visa, Mastercard, Dina, Maestro i American Express kartica. Velika prednost eSandučeta je što omogućava plaćanje računa bilo kad i sa bilo koje lokacije, bez čekanja prispeća uplatnica i odlaska na šaltere platnih institucija.
Obaveštenja o formiranju računa i rokovima za popuste
Jedna od ključnih prednosti eSandučeta jeste mogućnost da korisnici odmah dobiju obaveštenja kada je njihov račun formiran, pre štampanja i slanja uplatnice tradicionalnom poštom. Takođe, platforma šalje notifikacije o rokovima za plaćanje sa popustima, kako biste bili u prilici da iskoristite dostupne popuste od 5%, 6% i 7% za redovna plaćanja.
Pregled i arhiviranje plaćenih računa
eSanduče nudi korisnicima pristup arhivi prethodnih računa. Na ovaj način, možete se osloboditi navike da čuvate stare uplatnice u fasciklama jer će sve informacije o plaćenim računima biti sačuvane u sistemu. Korišćenjem opcije "Isključi slanje računa", građani mogu isključiti slanje štampanih uplatnica poštom i potpuno preći na elektronski sistem.
Prijava na eSanduče
Korisnici mogu pristupiti eSandučetu putem mobilne aplikacije dostupne na iOS i Android uređajima, kao i putem web portala eSanduče. Registracija je brza i jednostavna, a jednom kada se prijave, korišćenje servisa funkcioniše kao prijem elektronske pošte sa funkcijom za brzu uplatu računa.
Kompletan video tutorijal pogledajte nakon otvaranja naloga, a ukoliko ste zaboravili lozinku ili korisničko ime, podatke možete lako povratiti unosom matičnog broja i mejl adrese.
Plaćanje struje online
“Elektroprivreda Srbije” pokrenula je portal za elektronsko preuzimanje i plaćanje računa za utrošenu električnu energiju pod nazivom “Uvid u račun”. Potrebno je da se registrujete na sajtu EPS kako biste mesečno dobijali e-račune odmah po formiranju mesečnog zaduženja, bez čekanja da uplatnica stigne na kućnu adresu. Dodatne prednosti portala su uvid u arhivu uplaćenih računa iz prethodne tri godine, kao i praćenje grafikona potrošnje po zonama i tarifama. Na portalu je omogućeno brzo i sigurno elektronsko plaćanje putem sistema IPS Skeniraj ili platnim karticama Dina, Visa i MasterCard.
Kako proveriti porez na imovinu?
Ako želite da proverite da li ste izmirili sva plaćanja za porez na imovinu, možete to da uradite bez odlaska na šaltere lokalnih poreskih administracija i čekanja u redu. Još uvek ne postoji objedinjen elektronski servis za uplatu poreza, ali informacije o trenutnom dugu možete videti online na portalu Lokalne poreske administracije. Da biste pristupili ovoj vrsti usluge morate se prijaviti koristeći jedan od dva načina: verifikacijom kvalifikovanog elektronskog sertifikata, koji se može pribaviti na portalu eUprave, ili putem aplikacije ConsentID koja je besplatna i dostupna za Android i iOs korisnike. Parametre za mobilnu aplikaciju Conesent ID dobićete na nekoj od navedenih lokacija na linku. Kada se uspešno prijavite, dobijate uvid u svoje poreske obaveze - trenutno stanje i pregled izvršenih transakcija.
Uzevši sve mogućnosti u obzir, u ovom trenutku građani Srbije mogu u velikoj meri digitalizovati svoje administrativne obaveze, ali statistika pokazuje da je i dalje mali procenat stanovništva u potpunosti prešao na elektronsko plaćanje računa. Kod nekih su razlozi za ostajanje pri “papirnom” sistemu navika, neobaveštenost ili čak nepoverenje prema digitalnim servisima. Kao i sve druge promene u digitalizaciji ustaljenih i dobro poznatih procedura, potrebno je vreme za privikavanje stanovništva.