5+5 pravila dobrog slaganja stanodavaca i podstanara - Deo prvi
Deo prvi: šta stanodavci očekuju
Svako ko je ikada bio u procesu iznajmljivanja stana, bilo kao stanodavac ili zakupac, zna koliko to može da bude komplikovano, pa čak i neprijatno i problematično. Može, ali i ne mora. Kao i svaki odnos sa drugom osobom i ovaj može da bude uspešan. Potrebno je malo dobre volje, otvoren um i poštovanje druge strane. Postoje određena pravila koja znatno olakšavaju ovaj odnos. Ako ih se pridržavate, šansa za dugotrajnom i uspešnom saradnjom je velika.
U ovom tekstu osvetljavamo ovu problematiku iz ugla vlasnika nekretnine za izdavanje, deleći sa vama neke od njihovih elementarnih zahteva, a u sledećem se bavimo očekivanjima onih koji iznajmljuju stan.
Plaćajte sve račune na vreme
Ma koliko ovo logično zvučalo, postoje stanari kojima su sve druge obaveze bitnije od one prema vlasniku stana koji iznajmljuju. Takođe, neki stanari uredno i blagovremeno plaćaju kiriju, ali zato kasne sa računima za struju, grejanje i ostale režije. Trebalo bi da znate da, kolika god da je visina kirije, stanodavac uvek strepi, pošto možete da mu ostavite veliki neplaćeni dug koji sigurnosni depozit ne može da pokrije.
Takođe, svako ko izdaje stan to radi da bi zaradio i s pravom računa na taj novac. Svako vaše kašnjenje može mu prouzrokovati probleme i uticati na to kako vas on gleda. Stoga, ako želite da imate dobar odnos, osnovno je da kiriju i sva mesečna zaduženja plaćate na vreme.
Poštujte tuđe vlasništvo
Stan za izdavanje je nekretnina koja pripada nekom drugom, iz koje ćete vi jednog dana otići. Ne biste verovali koliko podstanara se zbog te činjenice ponaša bahato i neodgovorno. Po principu: Ako nije moje vlasništvo, nije ni moja briga. Stoga, pomislite kako će se vlasnik stana osećati kada sazna da vi pričinjavate štetu njegovom vlasništvu. Ili, zamislite vlasnika kuće za izdavanje koji ulazi u svoj vrt i tamo zatiče pustinju, jer ste vi bili isuviše lenji da zalivate travu.
Umesto toga, ako želite da imate dobar odnos sa vlasnicima nekretnine, ponašajte se prema prostoru onako kako zaslužujete vi, koji živite u njemu. I još malo pažljivije, jer je to ipak tuđe vlasništvo koje vam je neko poverio. Nepoštovanje poseda je siguran put u loš odnos i koštaće vas depozita, ako ne i više.
Budite ljubazni
Kao i u svakom civilizovanom odnosu, biti ljubazan, smiren i odmeren je osnovno. Ni vi ne volite kada vam neko šalje ljutite sms-ove, viče na vas, ili je zajedljiv. Stoga, ako se pojave problemi u nekretnini, a koje vlasnik treba da reši, ne dižite odmah revoluciju. Bojler koji ne radi, ili pregoreo grejač na rerni nisu vredni ni vašeg nerviranja, niti svađe. U najvećem delu slučajeva stanodavac želi da sve funkcioniše kako treba i potrudiće se da sve probleme otkloni u što kraćem roku.
Poštujte pravila
Vlasnici stanova za izdavanje imaju svoja pravila. Većinom su ona ista i biće vam saopštena prilikom zaključivanja dogovora ili useljavanja u vaš novi, privremeni dom. Čak iako nisu naznačena u ugovoru, vi ste se složili sa njima, te stoga imate i obavezu da ih se pridržavate. Ako se, pak, odlučite da ih ignorišete, svima će biti teže.
Poštujte komšije
Ne kažemo da treba da se družite i pijete kafu sa celom zgradom, ili dodate na Fejsbuk celu ulicu. Štaviše, ne morate ni da im se javljate u prolazu, to je vaš izbor. Ali, pomislite da li biste vi voleli glasnu žurku blizu vas u noći pred važan sastanak ili ispit?
Uvek se setite toga da ste okruženi komšijama i da vaši postupci utiču na njih. Ne kažemo da bi trebalo da budete nečujni i nevidljivi. Naprotiv! Zabavljajte se i uživajte, samo budite uviđavni.
Pravila koja smo ovde naveli većinom potpadaju pod elementarnu kulturu i zdrav razum. Ipak, iskustva vlasnika nekretnina za izdavanje koje su u našoj ponudi govore u prilog tome da postoje ljudi koji iznajme stan i ne obaziru se na njih. Ovaj tekst namenjen je njima, kao podsetnik da jedino na ovaj način njihov boravak u bilo kojoj iznajmljenoj nekretnini može biti prijatan i trajan.
5+5 pravila dobrog slaganja stanodavaca i podstanara - Deo drugi