Budućnost sveta nekretnina. Da li smo spremni za agenciju 21. veka?
Svesni smo činjenice da živimo u doba digitalnih tehnologija i da se mnoge industrije suočavaju sa problemom automatizacije poslovanja. Mi smo usvojili internet tehnologije, pametne telefone i životni stil koji diktira tehnološka revolucija, ali u mnogim poljima još uvek zaostajemo. Ako se promenio način na koji radimo, zarađujemo, trošimo i živimo, da li to onda znači da je neophodno da se promeni i način na koji ćemo kupovati stanove?
Kupovina stana preko agencije za nekretnine
Danas se pretraživanje nekretnina mahom odvija onlajn. Agencije oglašavaju stanove i kuće na portalima, a korisnici pretražuju velike baze nekretnina u potrazi sa novim domom. Agencije posreduju u kupoprodaji i zakupu i svoj posao obavljaju za proviziju čiji iznos može da se kreće od 2% do 3% od ukupne vrednosti nekretnine, pa i do 6% kada je u pitanju dupla provizija. Ali, internet je danas dostupan svima. Traženje stanova onlajn nije više posao agenata, već je to nešto što svako može uraditi od kuće ili preko telefona.
Mnoge agencije umesto da prihvate ovu promenu i dalje se drže starih metoda, pa baze stanova i kuća za prodaju ili izdavanje drže u tajnosti. Međutim, korisnici ne mogu da čekaju da agencije podele sa njima sve ove informacije. Danas svi koriste internet i mogu sami da pronađu stan ili kuću koju žele. Za to im agencija ne treba. Ono za šta je agencija neophodna jeste da napravi takvu bazu nekretnina koja će biti laka i dostupna za pretragu i gde će sve informacije biti tačne.
Da li je to onda agencija 21. veka, ona u kojoj su sve informacije dostupne i gde agenti ne kriju ključne informacije kako bi prodali ili izdali nekretninu i naplatili proviziju? Mi verujemo da smo spremni za agenciju 21. veka u kojoj su informacije dostupne na klik, a gde su procesi automatizovani kako bi korisnicima uštedeli vreme. Moderna agencija mora da odgovara modernim navikama i očekivano je da stari načini poslovanja moraju da se promene.
Onlajn agencija za nekretnine
Sve što nam treba se sada nalazi onlajn. Podaci, informacije, slike, video snimci, mape i lokacije javnih ustanova, sve to i mnogo više nam je dostupno bilo kad i bilo gde. Onlajn gledanja štede vreme i korisnicima je mnogo lakše da pogledaju uživo par nekretnina za koje su zaista zainteresovani, nego da danima obilaze stanove koji im uopšte ne odgovaraju. Jedna agencija za nekretnine 21. veka je uređena tako da svim korisnicima omogući da u svakom trenutku njihova nekrenina bude vidljiva milionima korisnika.
Na isti način na koji je elektronsko bankarstvo zamenilo čekanje u redovima ispred šaltera, onlajn razgledanja nekretnina su zamenila obilazak nekretnina sa agentom. Naš početak je obeležila velika želja da utičemo na transparentnost i dostupnost informacija o stanovima za izdavanje. U početku smo radili kao tradicionalna agencija za nekretnine, ali smo u startu odlučili da nećemo naplaćivati proviziju kupcima i zakupcima. Ubrzo smo uvideli da nam je ulaganje u tehnologiju značajno doprinelo širenju informacija i povećanju vidljivosti, pa smo korak po korak od tradicionalne agencije postali tehnološki startap.
Uspešna i savremena agencija za nekretnine mora da ponudi svojim korisnicima sve informacije na dlanu. Mora da isključi korake koji im više nisu potrebni, kao što je gledanje nekretnina uz prisustvo agenta. Vlasnici stanova su i onako prisutni na gledanju, i možda su na najbolji način kompetentni da pokažu nekretninu zainteresovanim kupcima ili zakupcima. Oko termina gledanja zainteresovane strane mogu da se dogovore onlajn i nakon direktnog upoznavanja jedni drugima mogu da direktno i transparentno ponude uslove za realizaciju posla.
Na agentima ostaje da rade ono što znaju najbolje, da posreduju u pregovorima i da pružaju stručnu podršku vlasnicima, kupcima i zakupcima. Potreba za agencijom za nekretnine nije u potpunosti prevaziđena, već je prevaziđen tradicionalni način razmišljanja. Vodili smo se logikom da je tehnološka evolucija neminovna i da je naša želja da budemo onlajn agencija za nekretnine koja koristi napredne tehnologije u stvari budućnost sveta nekretnina. U tom smislu mi jesmo spremni na to da budemo agencija za nekretnine 21. veka, a da li ste i vi spremni za promene?