Zbog čega zakupci ne plaćaju proviziju?
Već nekoliko godina City Expert posluje pod jednom parolom - lako do stana bez provizije. Znamo da zakup stana nije lak posao i da dobra agencija za nekretnine treba da vas podrži i da vam olakša ceo proces. Zato City Expert ne naplaćuje proviziju zakupcima, jer oni već imaju velike troškove i zato imaju kompletnu uslugu bez nadoknade. Jedno od najčešćih pitanja je zbog čega zakupci ne plaćaju proviziju, kada postoje realni troškovi koje jedna agencija za nekretnine ima u toku procesa izdavanja? U ovom tekstu vam otkrivamo zbog čega.
#1 Smanjeni troškovi objave nekretnine
U City Expert-u je zaposleno 40 ljudi u nekoliko različitih sektora koji timski rade na pripremanju dokumentacije i materijala za objavljivanje svake nekretnine na sajtu. Mi imamo profesionalne fotografe, stručnjake za obradu medija materijala, IT sektor koji se brine o sajtu, marketing tim, korisničku podršku i naravno, agente za nekretnine. Pored toga tu je i naš pravni tim koji pruža pomoć u vezi sa dokumentacijom. Ovakva organizacija nam omogućava da sami pripremimo jednu nekretninu za objavu na našem sajtu, da proverimo dokumentaciju i da sve od početka do kraja uradimo sami. Na kraju, nekretnine objavljujemo na našem sajtu gde ih mesečno vidi oko 250 000 korisnika.
#2 Ušteda vremena i novca preko virtuelnih gledanja
Na našem sajtu se nalaze kompletne prezentacije nekretnine koje uključuju sve, od informacija o mesečnim troškovima, do toga da li je moguće izvršiti povraćaj PDV-a, pa sve do fotografija i video snimka. Postavljajući sve informacije na sajt, mi omogućavamo korisnicima da pogledaju nekretninu od kuće ili preko mobilnog telefona bilo gde da se nalaze. Tako će na samo gledanje nekretnine doći samo već zainteresovani kupci koji već znaju kako nekretnina izgleda i koji su spremni da daju ponudu. Tako skraćujemo vreme koje je potrebno da bismo izdali ili prodali jednu nekretninu i tako sebi otvaramo mogućnost za veći broj obrađenih slučajeva.
#3 Provizija
Da bismo ostvarili profit i pokrili troškove mi naplaćujemo proviziju. U cenu posredničke provizije ulazi i kompletna izrada prezentacije, vođenje procesa pregovora i provera dokumentacije. Naravno, cenu smo odredili tako da bude zadovoljavajuća za obe strane. Pogledajte naš aktuelni cenovnik ovde.
#4 Razgledanja bez agenta na terenu
Naši agenti za nekretnine nisu prisutni na razgledanjima. Oni rade iz kancelarije i svoj posao obavljaju onlajn i preko telefona. Njihovo posredovanje u prodaji i izdavanju nekretnina se ne razlikuje mnogo od posredovanja tradicionalnih agenata. Oni su tu da vlasnicima pomognu oko procene cene, da pomognu oko pregovora, da posavetuju i da reše pravno-administrativne izazove uz pomoć našeg pravnog tima.
Uveli smo gledanja bez prisustva agenta, zato što znamo da je direktno upoznavanje najbolji put za iskren i otvoren odnos. Želeli smo da vi budete slobodni da kažete ono što želite, da pitate ono što hoćete i da jedni sa drugima ostvarite odnos poverenja. I ova odluka nam je omogućila da uštedimo i da ponudimo konkurentnu uslugu, jer agenti mogu mnogo više posla da obave iz kancelarije, nego što bi mogli izlaskom na teren. Takođe sada imamo komunikaciju samo između dve strane - vlasnika nekretnine i kupca/zakupca. To znači da imamo brži protok informacija, što povlači uštedu vremena i potrebnog angažovanja, što naravno povlači i uštedu novca. I to je još jedan od razloga što možemo da ponudimo zakup nekretnina bez provizije.
#5 Oslanjamo se na tehnologiju da bismo uštedeli vreme
Vreme je zaista novac, ali vreme je i mnogo više od toga. Ušteda vremena i mobilnost sa sobom donose veći komfor, veće mogućnosti i prilike da svako može da upravlja svojim vremenom. Ubrzali smo određene procese, suvišne smo ukinuli, a korisnicima smo omogućili da većinu stvari završe onlajn.
Mi koristimo tehnologiju na sledeći način:
- Vlasnici nekretnina mogu da nas kontaktiraju telefonom ili preko forme na vebsajtu
- Na osnovu informativnog razgovora, agenti će odmah moći da zaključe da li možemo da posredujemo za njih. Mi posredujemo samo za proverene nepokretnosti, koje su upisane u katastar nepokretnosti, a ako nisu upisane, za njih mora da postoji adekvatna dokumentacija i mogućnost da budu upisane u katastar u budućnosti.
- Dokumentaciju (kopije ugovora, pravni sled i ostalo) vlasnici mogu da nam pošalju putem email-a ili da dokumenta fotografišu i pošalju nam samo fotografije.
Za sve ove stavke koristimo elektronske kanale komunikacije, pristup e-katastru i koristimo naše ljude i naše resurse kako ne bismo morali da zahtevamo od vlasnika lično prisustvo.
Zatim, preko našeg sajta i naših sistema radimo ostatak posla:
- Fotografi posećuju nekretninu i fotografišu, snimaju, mere i crtaju ceo prostor
- Naša obrada pravi medijske prezentacije
- Naš marketinški sektor napredno oglašava nekretninu na nekoliko različitih kanala
- Naši agenti komuniciraju sa vlasnikom i sa potencijalnim kupcima i zakupcima
- Kupci i zakupci gledanja zakazuju onlajn preko našeg automatskog sistema
- Vlasnici nekretnina i zainteresovani kupci i zakupci komuniciraju telefonom i email-om
- Agenti vode proces pregovora i sa jednom i sa drugom stranom telefonom i elektronski
Nakon celog ovog procesa, potpisivanje predugovora, odnosno ugovora o prodaji ili zakupu, se zakazuje u našim prostorijama u Beogradu i Novom Sadu i tada se uspešno realizuje naš zajednički zadatak - da nekretninu prodamo ili izdamo u što kraćem roku i da na najsigurniji način pronađemo idealne kupce i zakupce. Zakupci imaju puno troškova koji su pred njima (kapara, dodatni troškovi ili depozit i mesečni zakup) i zato mi njima ne naplaćujemo proviziju. Mi smo investirali u tehnologiju, da bi nam tehnologija omogućila da automatizujemo model poslovanja i da nam se takav model isplati. I to ne samo nama, nego i vlasnicima nekretnina koji dobijaju najbolju uslugu po najboljoj ceni.