Kako predstaviti nekretninu u najboljem svetlu?
City Expert, prva online agencija za promet nekretnina u Srbiji, je za pet godina rada postala lider na domaćem tržištu. U tome su veliku ulogu odigrale sve prednosti City Experta, 24/7 dostupnost, lako korišćenje sajta i odlična pretraga. Ali nesumnjivo najveći doprinos ima do sada neprevaziđena, najobuhvatnija multimedijalna prezentacija nekretnine, koja omogućava korisnicima da na sajtu vide stan kao da su u njemu.
Iza savršene prezentacije stoji čitav jedan tim profesionalaca, City Expert Media tim. Iskoristili smo priliku da o njihovom radu i novinama popričamo sa Stefanom Stojanovićem, Chief Technology Officerom.
Stefane, da li možeš da nam predstaviš Media tim, koliko ima zaposlenih na kojim pozicijama, kao i koji su zadaci članova tima?
Media tim se sastoji od 12 osoba, sa još dve koje rade u City Expert kancelariji u Ljubljani. Posao je organizovan tako da u posetu nekretnini šaljemo profesionalne fotografe zadužene za sve materijale potrebne za prezentaciju (fotografije, 360° fotografije i video-šetnju kroz stan). Pomislili biste da se posao tu završava, ali u City Expertu posao tu počinje. Tim Postprodukcije obrađuje sve fotografije, video snimke i informacije, zatim montira (prikaz od 360° svake prostorije se povezuje sa interaktivnim tlocrtom stana) i tek onda objavljuje na sajtu. Na kraju kontrola kvaliteta proverava ispravnost prezentacije nekretnine, kako bismo bili sigurni da je posao urađen besprekorno. Sve to se dešava u rekordno brzom roku, od posete fotografa do objavljivanja nekretnine na City Expert sajtu prođe maksimalno 24 časa.
Kako je uopšte došlo do ideje o ovakvoj vrsti prezentacije nekretnine?
Na to nas je navelo samo tržište. Želeli smo da korisnicima pružimo najbolje iskustvo i najefikasniju prodaju/kupovinu/izdavanje/zakup. Od početka rada, 2015. godine, City Expert je išao u pravcu što transparentnijeg prikaza nekretnine i standardizacije prezentacije kako bi presudan faktor pri izboru bio kvalitet nekretnine, a ne kvalitet samog media materijala. To smo postigli optimizacijom procesa i povećanjem kvaliteta prezentacije, zajedno sa smanjenjem time to market-a, a sve to kroz razvoj naših tehnologija i investiciju u bolju opremu.
Šta možeš da nam kažeš o novoj usluzi, izradi 3D modela i 3D vizualizacije stanova u izgradnji?
Nova delatnost City Experta, saradnja sa građevinskim investitorima, je dovela do proširenja delatnosti Media tima. Počeli smo sa sopstvenom proizvodnjom 3D vizualizacija stanova u izgradnji, kako potencijalni kupac ne bi morao da zamišlja izgled buduće nekretnine. U svakom slučaju, zamisao nam je bila da isti nivo i kvalitet usluge po kojoj smo postali poznati kod već izgrađenih objekata, prvi na tržištu pružimo i za novogradnje, tj. za još neizgrađene objekte.
Kakvo je stanje na tržištu novogradnje, što se predstavljanja stanova tiče?
Do sad smo najčešće nailazili na dva slučaja: Ili investitor uopšte nema 3D vizualizacije, ili ima samo nekoliko visokokvalitetnih slika koje predstavljaju najlepše prostorije iz svih stanova i eventualno izometrijski prikaz. Ono što skoro niko nema su vizualizacije (renderi) svake prostorije u tipskom stanu, kako bi korisnik mogao da dobije osećaj kao da gleda već gotov stan. Po našm iskustvu, količina informacija koje korisnik može da dobije zahvaljujući kvalitetno urađenoj 3D vizualizaciji nekretnine u izgradnji, može da bude presudna prilikom donošenja odluke o kupovini.
Mi se trudimo da u narednom periodu standardizujemo prikaz naših novogradnji, tako da svaki stan ima slike, video i 360° virtuelnu turu.
Šta su planovi za budućnost?
‘Unapređenje u svakom smislu’: Unapređenje prikaza media materijala na sajtu, već pomenuto standardizovanje prikaza novogradnje koje će imati iste elemente kao starogradnja. Sem ove dve oblasti, u budućnosti ćemo se fokusirati na obogaćivanje City Expert sajta sadržajima koji nisu direktno vezani za same nekretnine, a pomažu korisnicima u izboru istih, kao što su ‘vodiči kroz delove grada’ i razni tutorijali.